Narcodontie

Voor personen met een mentale handicap, kleine angstige kinderen of volwassenen met een bepaalde medische aandoening is tandverzorging onder plaatselijke verdoving (lokale anesthesie) onmogelijk in onze groepspraktijken.

Daarom doen we beroep op de professionele infrastructuur en faciliteiten van een ziekenhuis om deze patiënten te helpen. Zo garanderen we ook voor hen de beste tandverzorging en een mooi verzorgd gebit.

Pre-operatief onderzoek

Esthedentalplus-tandarts Ronny Schreurs behoort tot de werkgroep narcodontie van de dienst M.K.A. (Mond- Kaak- en Aangezichtsheelkunde) van het Z.O.L. (Ziekenhuis Oost Limburg) in Genk. Samen met een pediater, een anesthesist en een maxillo-faciaal chirurg, onderzoekt hij de patiënt grondig voor de operatie. Ook de medische voorgeschiedenis wordt onder de loep genomen. De pediater verschijnt enkel op het toneel wanneer het om kinderen gaat (meestal onder 6 jaar).

Dagopname St. Barbara Lanaken

De patiënten worden onder een korte algemene narcose behandeld in de campus St. Barbara te Lanaken. Ze mogen dezelfde dag het ziekenhuis verlaten. In de meeste gevallen veroorzaakt de behandeling niet veel last of bijwerkingen.

Sedatie

Voor zeer angstige volwassen patiënten bieden tandheelkundige Esthedentalplus de mogelijkheid aan om tandverzorging te laten uitvoeren onder “sedatie”.

Hierbij wordt de patiënt via een neusmasker lachgas toegediend waarbij hij of zij in een zeer ontspannen toestand komt. In deze relaxte toestand worden alle behandelingen probleemloos uitgevoerd.

Voor sedatie kan je zowel in onze praktijk van Opglabbeek als die van Maasmechelen terecht. Deze toepassing wordt enkel en alleen uitgevoerd door gecertificeerde tandartsen.

Hoe kunnen wij u helpen?

Afspraak maken Praktijken